info@divehardtours.com H-P 10:00-18:00 +36 1 785 8492

Omán búvárkodás és sznorkelezés

Omán partjai tökéletesen sznorkelezésre vagy kezdő búvárok számára, amik most fedeznék fel a víz alatti élővilágot. Egyiptom csodáival ugyan nem vetekszik Omán, de rengeteg izgalmas látnivalót nyújt itt az óceán. Hogy miértk ülönösen fontos infó ez? Mert az idei évtől végre közvetlen charterjárattal is elérhető a Közel-Kelet tömjénről híres ékköve, ahol jobbnál jobb szállodák várnak minket.

Omán sznorkelezés

Ha arra számítunk, hogy Ománban majd a szálloda partjánál fogjuk sznorizással tölteni az időnket - sajnos ezzel kapcsolatban van egy rossz hírünk. Ez nem lehetséges. Némi élővilág nem kizárt a víz alatt, de ezek nem gyönyörű sznoris helyek. Az igazán látványos víz alatti élővilágért bizony ki kell hajózni Ománban. Van olyan merülőhely, amely kényelmesen közel fekszik Szalála partjaihoz, és van olyan merülőhely is, amely bár távolabb van, de igazán lenyűgöző látványt nyújt egy természetvédelmi terület részeként. Olvasson tovább, és írjuk is a részleteket.

Omán sznorkelezés és búvárkodás - legjobb időszak

Ománban a legideálisabb időszak a búvárkodásra éppen az a periódus, amely az utazásra is a legjobb, mégpedig novembertől áprilisig, amikor a legkevesebb a csapadék, az óceán vize 26-29C fokos és egyébként is szuper strandidő várja az utazókat 30C fok körüli nappali hőmérsékletekkel és 20-24C fokos esti kellemes meleggel. Azért ez az időszak a legmegfelelőbb búvárkodás szempontjából, mert ekkor szinte semmi csapadék nem várható, így a víz is nyugodt, a látótávolság is elfogadható, közelíti a legtöbb merülőhelyen a 15-20 métert. Kevésbé nyugodt időszakokban vagy kevésbé nyugodt szakaszokon a látótávolság akár egy karcsú 10 méter körülre csökken. Összevetésként törzsutasaink számára fontos információ lehet, hogy Egyiptomban az igaz jó időszakban és nyugodt tenger esetében a látótávolság 30 méter körül van.

Omán sznorkelezés és búvárkodás - víz alatti élővilág

Színes és változatos víz alatti élővilággal fogunk Ománban találkozni. Sokféle korall, teknős, rája, muréna, bohóchal, csiga, sőt delfin és akár bálna is felbukkanhat a merülésünk vagy sznorkelezésünk során.

Omán sznorkelezés és búvárkodás - legjobb merülőhelyek

Képzett búvárok számára 3 olyan merülőhelyet is ajánlunk, amelyet érdemes megcélozni az itteni nyaralás során.
  • LEGPRAKTIKUSABB ELHELYEZKEDÉS - Hallaniyat-szigetek - A legnépszerűbb nyaralóvároshoz, Szalálhoz közel található szigetcsoport. Az 5 szigetből álló szigetcsoport más neve Khuriya Muriya-szigetek. Változatos korallok, teknősök, murénák, papagájhalak várnak itt minket, valamint a hajóroncsok szerelmesei is örülhetnek, mert egy, az I. világháborúban a németek által elsüllyesztett brit roncsot is merülhetnek itt.
  • LEGSZEBB MERÜLÉS - Daymaniyat-szigetek - Maszkathoz közel eső merülőhely, amely egyben természetvédelmi terület is. Teknőseiről híres. 30 méter mélységig merülhetünk itt, ahol rengeteg korall, rája is vár minket, bizonyos időszakokban akár szirticápa is.
  • Musandam-félsziget - A Lima Rock egy viszonylag kevésbé jó látótávolsággal rendelkező merülőhely, ahol azonban tonhalakkal, tűzhalakkal, rájákkal találkozhatunk egészen 20 méteres mélységig, miközben a mészkőfalban több barlangot és bemélyedést láthatunk. A másik nevezetes hely Musandamnál a beszédes nevű Caves, ahol barlangokra számíthatunk.
  • Fahal-sziget - Szintén Maszkat partjainál fekvő merülőhely, ahol 40 méterig is lemehetünk merülés közben, és nagy eséllyel futunk bele merülés közben cápába is. Éppen emiatt a helyiek Cápa-szigetnek is becézik ezt a merülőhelyet.
  • Bandar Al Khairan - Itt három fő merülőhely található. Az egyik az Al Munnassir, a szándékosan elsüllyesztett 81 méter hosszú hajóroncs Ománban, amelyet éppen azért süllyesztettek a víz mélyére 2003-ban, hogy ezzel is fellendítsék Omán búvárturizmusát. Mára számos vízi élőlénynek ad otthont a hajóroncs, amely 30 méter mélyen fekszik. A másik merülőhely a Mermaid Cove, amely koralljairól híres. A harmadik a Seahorse Bay, ahol murénák, rákok és bohóchalak várják a búvárokat.

Weboldalainkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére. Részletek.