info@divehardtours.com H-P 10:00-18:00 +36 1 785 8492

India

Nyüzsgő városok, varázslatos kultúra

India last minute olcsó akciós utazások nyaralások.

A spirituális India

Érdekes kultúra és művészet

भारत गणराज्य
"Minden második utazó bakancslistáján szerepel a távoli India. Így voltam ezzel én is, amíg néhány éve végre valóban el is jutottam Indiába. Varázslatos világa, kultúrája és szebbnél szebb tájai teljesen lenyűgöztek. India méretét tekintve óriási, ezért elég sok időt kellene eltölteni itt, hogy minden izgalmas pontját felfedezzük, de hálás vagyok, hogy legalább egy szeletét felfedeztem. Keressen minket, hogy személyes tapasztalat alapján ajánljunk Önnek indiai utat!"
Hendrik Péter, kollégánk
India, last minute olcsó akciós utazások, nyaralások. Nyaralás Goa meseszép tengerpartján. India télen is csodálatos, látogasson el ebbe a földi Paradicsomba, és töltsön el pár hetet és elvezze a nyaralást.
Delhibe érkezünk, könnyen eszünkbe juthat, hogy miért is jöttünk ebbe az országba? Óriási szeméthegyek, tömeg, hangzavar és furcsa illat fogad bennünket. Ha mégsem fordulunk sarkon, és jobban elmerülünk a városban, csodálatos építészeti emlékeket, a világ egyik legnagyobb bazárját és remek ételeket fedezhetünk itt fel. A főváros remek kiindulópontot nyújt az agrai és a jaipudi kirándulásokhoz. Egyszóval, fogjuk be az orrunkat és élvezzük a nyüzsgést!

Mumbai, régi nevén Bombay, az ország legforgalmasabb városa, a híres indiai moziipar központja. Híres a Chowpatty strand és Ázsia legnagyobb vöröslámpás negyede. Kalkutta az ország politikai, művészeti és oktatási központja. A város tüdeje a Maidan Park, a helyiek ide járnak krikett- és focimeccsekre, jógázni és politikai nagygyűlésekre is. A parkban található az óriási fehér márvány Viktória Emlékmű. Szintén érdemes megtekinteni az Indiai Múzeumot, az ország legnagyobb és legértékesebb múzeumát, a Botanikus Kertet és Howrah hidat, a világ legforgalmasabb hídját.

Agra a híres Taj Mahal városa. India turisztikai jelképe a valaha a szerelem oltárán emelt legkülönösebb épület, a Taj Mahal. A Mauzóleumot Jahan sah emelte második felesége halála után. Szintén ebben a városban található a vörös homokkőből épült Agra Erőd, melynek fala monumentális, a falon belül pedig csodaszép mecseteket, kerteket, termeket találhatunk. Sajnos nem minden része látogatható. Varanasi 2000 éve India vallási központja. A szent folyó, a Gangesz partján épült zarándokhely a tudomány fellegvára is. A városban több mint 100 krematórium működik, ezek közül a Manikarnika Ghat a hindu emberek számára a legszentebb. Minden indiai embernek az a vágya, hogy testét itt hamvasszák el. A nyilvános hamvasztásokat a turisták is megnézhetik, de azért s videokamerákat ilyenkor hagyjuk otthon!

Shimla városa a gyarmati időkben a brit hódítók kedvelt pihenőhelye volt. A 2100 méter magasan fekvő városon meglátszik emiatt az angol ízlésvilág, a katolikus templom, a Gorton Kastély vagy a Vice Royal Lodge angol stílusban épült. Kufri síterepe csak 15 km-re fekszik innen.

Jaipur a híres rózsaszín városnegyedéről híres, melyet régi épületei és a városfal furcsa színe miatt neveznek így. Azért festették be, hogy jelezzék a város britekhez fűződő lojalitását Alfréd herceg látogatásakor 1853-ban. A település történelmi emlékei is ebben a városrészben vannak. Ezek közül kiemelkedik a Johari bazár, a világ egyik legnagyobb ékszerpiaca. A városra remek kilátás nyílik a Hawa Mahalból, az 1799-ben épített palotából. A magyarra Szelek Palotájaként fordítható épületet azért építették, hogy a királyi udvartartás hölgyei innen figyelhessék a város életét.

Udaipur India egyik legromantikusabb városa a Pichola-tó partján és szigetein fekszik. A város nevezetességei a Jagniwas és a Jagmandir Palota, a városi palota, a Jagdis templom és a Bagore ki Haveli. Kochi történelmi emlékeiről híres kikötőváros. Óvárosa magán viseli a portugál, a holland és az angol építészet jellegzetes jegyeit. Itt található India legrégebbi temploma, de látható itt 16. századi szidó zsinagóga is. Érdemes elmenni egy város körüli sétahajókázásra, csoportokban úszkáló delfineket láthatunk.

A Kanha Nemzeti Park India legnagyobb nemzeti parkja, ez a dzsungel ihlette Kiplinget a Dzsungel Könyvének megírására. Elefántháton tigrismegfigyelő kirándulásra mehetünk.

Nagyon olcsón megúszhatjuk az indiai utazást, ha megelégszünk az igen szerény színvonalú szolgáltatásokkal. Az európaiak nagy része azonban ezt a komfortfokozatot nagyon kevésnek találja, a magas szintű szolgáltatásokért viszont komoly pénzt kell fizetni.
Indiába tilos indiai rúpiát bevinni, illetve onnan kivinni. A városokban a legtöbb külföldi valutát könnyen beválthatjuk, de a legjobb, hogyha dollárt vagy fontot tartunk magunknál. Tanácsos minél többféle hitelkártyát és utazási csekket magunkkal vinni, így nem érhet bennünket meglepetés. Készüljünk fel arra, hogy a pénzváltás elég hosszadalmas művelet és rengeteg papír kitöltésével jár. A sérült vagy gyűrött bankjegyeket nem fogadják el sehol sem.

A borravaló abszolút ismeretlen fogalom az országban, de ahhoz, hogy az ügyintézés egyszerűbb legyen, vagy valamilyen szolgáltatónál kedvezőbb bánásmódban részesüljünk, egy kevés csúszópénzt kell fizetnünk. Az utazás időpontja attól függ, hogy az ország melyik részébe kívánunk ellátogatni. Délre inkább az év elején utazzunk, északra pedig inkább nyáron! A Himalájába túrázni április és november között, síelni január és március között menjünk! Az országban három nagy nemzetközi repülőtér van, az Európából érkező gépek Mumbai, Delhi vagy Kalkutta repterére érkeznek. Budapestről csak átszállással juthatunk el a fővárosba
Weboldalainkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére. Részletek.